پیش اطلاعات مورد نیاز طراحی غرفه
1-شناخت اجزاء غرفه
بخش های مختلف غرفه
فضاهای مختلف غرفه
2-ضوابط طراحی غرفه
ضوابط کلی طراحی غرفه
ضوابط طراحی مربوط به هر نمایشگاه
ضوابط خاص طراحی هر بخش از سازه و اجزاء غرفه
3-شناخت انواع غرفه از نظر ساختاری
غرفه سازی از جنس نئوپان . mdf . های گلاس . لترون
غرفه چندبار مصرف
غرفه مدولار
غرفه قابل حمل mdf . لترون . های گلاس
غرفه سازی ماکسیما
غرفه سازی اسپیس فرم
غرفه سازی کلیک
غرفه پاپ آپ
4-انواع سبک های طراحی:
طراحی غرفه سازی سبک کلاسیک
طراحی غرفه به سبک مدرن
5-دریافت اطلاعات ساخت هر غرفه و مشارکت کننده (غرفه دار)
تیپ پلان ( جانمائی غرفه)
ابعاد غرفه
عنوان نمایشگاه
6-شناخت نیازهای مشارکت کننده
نیاز به انواع فضاها(فضای vip . cip فضای آموزشی و غیره)
نیاز به ویترین نمایش محصول . انباری . لایت باکس
تجهیزات غرفه
دریافت اطلاعات سازمانی مشارکت کننده
نام و مشخصات مشارکت کننده و زمینه کاری
آدرس وب سایت و در صورت نیاز تلگرام و اینستاگرام و لوگو شرکت
رنگ سازمانی
تعداد محصولات قابل ارائه نوع و ابعاد و اندازه آن ها
شناخت خدمات قابل ارائه مشارکت کننده
دریافت نقطه نظرات و دیدگاه مشارکت کننده نصبت به غرفه
مشخص نمودن جنس و نوع غرفه سازی(انواع سازه نمایشگاهی)
بودجه در نظر گرفته شده برای ساخت غرفه
نوع طراحی سازه غرفه اعم از منحنی . زاویه دار
طراحی باز یا بسته بودن غرفه ( محصور یا باز بودن)
طراحی غرفه
ویژگی های دكوراسیون یک غرفه ایده آل
ساخت غرفه
١- آرایش غرفه به گونه ای باشدكه توجه مردم را تنها به كالای ارائه شده معطوف سازد.
٢-سعی شود از هر كالایی،حتی المقدور یك نمونه را به نمایش درآورید.
٣-سعی نمایید نمایش محصول خود را از طریق فیلم و اسلاید ارایه نمایید( در صورت عدم وجود محصول یا عدم مجوز برای نمایش زنده ماشین آلات) تا بازدید كننده كیفیت كار و محصول شما را از نزدیك مشاهده كند.
۴-سعی شود از رنگ های زیبا وو طرح های جذاب ،در تهیه عكس،جداول و نمودارهای كه در معرض دید بازدید كننده قرار میگیرند، استفاده گردد.
۵-سعی شود در نمایش بعضی از كالاها از ویترین مناسب و زیبا استفاده گرددتوجه داشته باشید برخی از كالاها نیازی به قفسه و ویترین ندارند.
۶-از شلوغ كردن غرفه بپرهیزیدو برای استفاده بهتر از فضاو مكان از به كاربردن استندوویترین و… اضافی اجتناب كنید.
٧-استفاده مطلوب و مناسب از دیوار ها و پانل های غرفه ، موجب صرفه جویی در هزینه ووقت می شود.
٨-از چیدمان صندلی اضافه كه موجب شلوغی غرفه و نشستن بی مورد كاركنان غرفه می شود، اجتناب نمایید
آموزش طراحی غرفه,غرفه سازی,طراحی غرفه,نمایشگاه,ساخت,غرفه نمایشگاهی,آموزش طراحی.
اهمیت طراحی غرفه های نمایشگاهی
غرفه سازی
خلاقیت و هنر بهتر زیستن در فضا و زمان محدود، می تواند اولین ایده جهت طراحی
غرفه نمایشگاهی باشد. فضای نمایشگاهی جایی است كه در آن نمایش نوآوری،
خلاقیت تكنولوژی و فناوری جدید،و تجارت و رقابت برای نمایش یا فروش عمده ای
بازی میكند. چرا طراحی غرفه در فرآیند برگزاری نمایشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟
باید عنوان نمود اگر غرفه ای به درستی و كامل طراحی شده باشد در ازدحام و شلوغی
دوران نمایشگاه میتواند پیام غرفه دار و یا شركت را با تاثیرگذاری قوی به مخاطب مورد
نظر برساند و با توجه به زمان محدود بازدیدكننده از غرفه (۵الی ٢۰ دقیقه ) بتواند تاثیر
گذاری ماندگار در یك موقعیت رقابتی بوجود بیاورد
.
استفاده از عناصر و مولفه های نظیرنور، رنگ، فرم و…. كه بیانگر عقاید مرتبط بافعالیت
های بشربوده ونگرش، احوال و شخصیت انسانها را تحت تاثیر قرار میدهند می بایست
هدف اصلی طراحی غرفه وچیدمان محصولات آن باشد تا به بهبود عملكرد فیزیكی و روانی
، دست یابی به اصول زیبا شناسانه فضای داخلی محقق گردد
از صفر تا صد طراحی غرفه های نمایشگاهی
فضاهای نمایشگاهی:
ساخت و آرایش غرفه از ابزارهای موثر تبلیغات بوده و اهمیت آن در حدی است که در کشور های صنعتی با مدیریت مستقل در ارایه کالا و خدمات عمل می نمایند امروزه در صنعت نمایشگاهی غرفه داران به این باور رسیده اند که برای داشتن نمایشی موفق، نیاز به جذب و درگیر نمودن بازدیدکنندگان از غرفه می باشد و می توان بیان نمود که غرفه در نمایشگاه به منزله کارت شناسایی یک شرکت و غرفه داراست
انواع غرفه نمایشگاهی
غرفه معمولی یا ردیفی (خطی Linear stand)
غرفه,غرفه سازی,طراحی غرفه,نمایشگاه,غرفه های ارزی,انواع غرفه نمایشگاهی,
آموزش طراحی booth design ecucation
این غرفه ها از سه طرف با غرفه های مجاور دارای دیواره مشترك و همجوار است و
از یك طرف به راهرو مشرف و قابل رویت بازدید كنندگان می باشد كه به غرفه یك بر نیز معروف است.
غرفه نبشی (گوشه ) Corner Stand
این غرفه ها از دو طرف با غرفه های دیگر همجوار و دارای دیواره مشترك و از دو طرف دیگر به سمت
راهرو می باشند و با توجه به قابل رویت بودن از دو طرف ارزش بالاتری دارند و طراحی و چیدمان آن
مشكل تر و گران تر می باشد. به این گونه غرفه ها دوبر و دو نبش نیز اطلاق می شود
غرفه,غرفه سازی,طراحی غرفه,نمایشگاه,غرفه های ارزی,انواع غرفه نمایشگاهی,آموزش طراحی غرفه
غرفه شبه جزیره ای( انتهایی) End Stand
این گونه غرفه ها سه وجه قابل رویت برای بازدید دارند و از یك طرف مسدود می باشند و به همین
دلیل از مرغوبیت بالایی برخوردارند و بازدید كننده بیشتری را جذب می نمایند. به این غرفه ها با توجه
به اینكه از سه طرف به راهرو راه دارد غرفه سه بر نیز اطلاق می شودغرفه,غرفه سازی,طراحی غرفه
,نمایشگاه,غرفه های ارزی,انواع غرفه نمایشگاهی,آموزش طراحی.
آموزش طراحی غرفه,غرفه سازی,طراحی غرفه,نمایشگاه,ساخت,غرفه نمایشگاهی,آموزش طراحی
غرفه جزیره ای
این گونه غرفه از چهار طرف به راهرو راه دارد و از تمام زوایا قابل دید و دسترسی می باشد. غرفه جزیره ای ارزش بالایی در بعد نمایش و تبلیغات دارد و از مرغوبیت بسیار مناسبی برخوردار است
فرایند طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی روما
ارائه پلان زمین غرفه از جانب مشتری
اعلام خواسته ها و نیازهای دقیق مشتری طبق فرم سفارش غرفه سازی
اعلام بودجه حدودی ازجانب مشتری
ارائه پیش فاکتور و اعلام ریز خدمات غرفه سازی توسط پیمانکار
ارائه طرح اولیه پس از تایید پیش فاکتور و اعمال نظرات کارفرما جهت تایید نهایی طرح
عقد قرارداد و اجرای موارد مالی + معرفی نامه
اخذ مجوز ساخت توسط پیمانکار و ساخت غرفه
تسویه حساب هزینه ها و تحویل سفارش
پشتیبانی در طول دوره نمایشگاه
جمع آوری غرفه